Projekt Zdravá škola

22.04.2015

Škola je dlouhodobě zapojena do projektu  Škola podporující zdraví řízeného Státním zdravotním ústavem v Praze. Filozofie podpory zdraví, se kterou  se v našem školním životě plně ztotožňujeme, zahrnuje trvale následující atributy:


-    zdraví není jen nepřítomnost nemoci
-    zdraví je hodnotou nejvyšší
-     zdraví se týká celého člověka a jeho prostředí
-     člověk může své zdraví ovlivňovat
-     s podporou zdraví je třeba začít od nejranějšího dětství
-     prevence je výhodnější než léčba.


Naším cílem je  učit děti, rodiče i učitele zdravému způsobu života a dovednostem zdraví podporujícího chování. V porovnání s předcházejícími lety se principy ŠPZ stále více stávají přirozenou součástí  života školy, nejsou vnímány jako práce (navíc) na projektu, ale běžná každodenní činnost v kontextu podpory zdraví.


Naše cesta za zdravím

Zapojením do projektu Škola podporující zdraví koordinovaném SZÚ v Praze nastoupila naše škola v roce 2000 cestu podpory zdraví. V prvním čtyřletém cyklu jsme za svůj hlavní cíl považovali především naplňování zásad směřujících k pohodě prostředí, od věcného k sociálnímu a organizačnímu.
V oblasti pohody prostředí bylo naším cílem zlepšit prostředí školy z hlediska hygieny, vybavení a bezpečnosti, respektovat požadavky na optimální životosprávu, posilovat žádoucí mezilidské vztahy mezi žáky, učiteli a rodiči.
Zdokonalení materiálních podmínek bylo pro většinu  pracovníků školy  jasným úkolem, s tímto cílem se lidé celkem snadno ztotožnili. Naráželi jsme  a stále narážíme zejména „pouze“ na finanční limity. Poznali jsme ale, že mnohem těžší a náročnější je práce na dobrých vztazích, komunikaci a klimatu školy.
Období 2. cyklu trvání projektu (2004 – 2008) jsme logicky zaměřili v souladu s požadavky doby na tvorbu školního vzdělávacího programu a činnosti s tím související.
Cílem zdravého učení bylo podporovat smysluplnost všech činností, dbát na individuální přiměřenost, poskytovat častou zpětnou vazbu, vést ke spolupráci, podporovat přiměřené sebevědomí. Nejvýraznějším projevem v této oblasti je zařazení projektového vyučování jako nedílné součásti výchovně vzdělávacího procesu, používání moderních vyučovacích metod a pomůcek, péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami.
Třetí součástí podpory zdraví je i otevřené partnerství, které  mělo v mikroklimatu školy připravit děti na „dospělý“ život ve společnosti. Snažili jsme se o skutečné otevření školy městu, o zapojení do širšího společenství akcemi pro veřejnost, vytvářením a dodržováním školních tradic. Především jsme  informovali o své práci, medializovali naši činnost, ať už články v regionálním tisku, vydáváním vlastního školního časopisu a zpravodaje, či tvorbou  www stránek.  Představu školy jako modelu demokratické společnosti jsme naplňovali fungováním žákovského parlamentu sestaveného  ze zástupců tříd.

LYŽAŘSKÝ KURZ PRO 7. ROČNÍKY

1. kurz 27. 1. 2018 - 3. 2. 2018 Penzion Kamenice 2. kurz 3. 2. 2018 - 10. 2. 2018 Jičínská chata Více informací zde

Adventní čas v Základní škole T. G. Masaryka v Poděbradech

Vánoční trhy 27. 11. 14.30 - 16.30 h. ve Školní ul. 28. 11. 14.30 - 16.30 h. na Žižkově Rozsvícení vánočního stromu a vánoční pohoštění 27. 11. od 16.00 h. ve Školní ul. Vánoční vystoupení pěveckého sboru Sedmikráska a hudebně recitační program „Zimní čas“ 13. 12. v 17.00 h. v Divadle Na Kovárně Vánoční koncert pěveckého sboru Slunečnice v Divadle Na Kovárně a jeho hosté 14. 12. v 17.00 h. Na setkání s Vámi se těší žáci a zaměstnanci školy.

TŘÍDNÍ SETKÁNÍ

V rámci sdílení zkušeností si Vás dovolujeme pozvat na ukázku příkladu osvědčené praxe v naší škole - Třídní setkání na téma prevence kouření včetně kouření elektronických cigaret. Bližší informace ZDE