Projekt Zdravá škola

22.04.2015

Škola je dlouhodobě zapojena do projektu  Škola podporující zdraví řízeného Státním zdravotním ústavem v Praze. Filozofie podpory zdraví, se kterou  se v našem školním životě plně ztotožňujeme, zahrnuje trvale následující atributy:


-    zdraví není jen nepřítomnost nemoci
-    zdraví je hodnotou nejvyšší
-     zdraví se týká celého člověka a jeho prostředí
-     člověk může své zdraví ovlivňovat
-     s podporou zdraví je třeba začít od nejranějšího dětství
-     prevence je výhodnější než léčba.


Naším cílem je  učit děti, rodiče i učitele zdravému způsobu života a dovednostem zdraví podporujícího chování. V porovnání s předcházejícími lety se principy ŠPZ stále více stávají přirozenou součástí  života školy, nejsou vnímány jako práce (navíc) na projektu, ale běžná každodenní činnost v kontextu podpory zdraví.


Naše cesta za zdravím

Zapojením do projektu Škola podporující zdraví koordinovaném SZÚ v Praze nastoupila naše škola v roce 2000 cestu podpory zdraví. V prvním čtyřletém cyklu jsme za svůj hlavní cíl považovali především naplňování zásad směřujících k pohodě prostředí, od věcného k sociálnímu a organizačnímu.
V oblasti pohody prostředí bylo naším cílem zlepšit prostředí školy z hlediska hygieny, vybavení a bezpečnosti, respektovat požadavky na optimální životosprávu, posilovat žádoucí mezilidské vztahy mezi žáky, učiteli a rodiči.
Zdokonalení materiálních podmínek bylo pro většinu  pracovníků školy  jasným úkolem, s tímto cílem se lidé celkem snadno ztotožnili. Naráželi jsme  a stále narážíme zejména „pouze“ na finanční limity. Poznali jsme ale, že mnohem těžší a náročnější je práce na dobrých vztazích, komunikaci a klimatu školy.
Období 2. cyklu trvání projektu (2004 – 2008) jsme logicky zaměřili v souladu s požadavky doby na tvorbu školního vzdělávacího programu a činnosti s tím související.
Cílem zdravého učení bylo podporovat smysluplnost všech činností, dbát na individuální přiměřenost, poskytovat častou zpětnou vazbu, vést ke spolupráci, podporovat přiměřené sebevědomí. Nejvýraznějším projevem v této oblasti je zařazení projektového vyučování jako nedílné součásti výchovně vzdělávacího procesu, používání moderních vyučovacích metod a pomůcek, péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami.
Třetí součástí podpory zdraví je i otevřené partnerství, které  mělo v mikroklimatu školy připravit děti na „dospělý“ život ve společnosti. Snažili jsme se o skutečné otevření školy městu, o zapojení do širšího společenství akcemi pro veřejnost, vytvářením a dodržováním školních tradic. Především jsme  informovali o své práci, medializovali naši činnost, ať už články v regionálním tisku, vydáváním vlastního školního časopisu a zpravodaje, či tvorbou  www stránek.  Představu školy jako modelu demokratické společnosti jsme naplňovali fungováním žákovského parlamentu sestaveného  ze zástupců tříd.

UPOZORNĚNÍ POLICIE ČR

na zvýšený výskyt trestné činnosti - vykrádání osobních automobilů před budovami základních a mateřských škol. Nenechávejte si v interiéru vozidla žádné osobní věci (kabelky, peněženky, mobilní telefony, ...). Celé jednání pachatelů je velmi rychlé - pár desítek sekund.

POPTÁVÁME PRACOVNÍ POZICI SPECIÁLNÍHO PEDAGOGA

pro výuku předmětu speciálně pedagogické péče. S úvazkem ve výši 1 hodina týdně a nástupem od 1. 6. 2018.

ADAPTAČNÍ KURZ PRO ŽÁKY BUDOUCÍCH 6. TŘÍD

Místo konání: Penzion Sport Seletice u Nymburka. Termíny konání: 6. A 10. - 12. 9.; 6. B 12. - 14. 9.; 6. C 19. - 21. 9.; 6. D 17. - 19. 9. Účastnický poplatek: 1.200,- Kč. Více informací zde.