Projekt Zdravá škola

22.04.2015

Škola je dlouhodobě zapojena do projektu  Škola podporující zdraví řízeného Státním zdravotním ústavem v Praze. Filozofie podpory zdraví, se kterou  se v našem školním životě plně ztotožňujeme, zahrnuje trvale následující atributy:


-    zdraví není jen nepřítomnost nemoci
-    zdraví je hodnotou nejvyšší
-     zdraví se týká celého člověka a jeho prostředí
-     člověk může své zdraví ovlivňovat
-     s podporou zdraví je třeba začít od nejranějšího dětství
-     prevence je výhodnější než léčba.


Naším cílem je  učit děti, rodiče i učitele zdravému způsobu života a dovednostem zdraví podporujícího chování. V porovnání s předcházejícími lety se principy ŠPZ stále více stávají přirozenou součástí  života školy, nejsou vnímány jako práce (navíc) na projektu, ale běžná každodenní činnost v kontextu podpory zdraví.


Naše cesta za zdravím

Zapojením do projektu Škola podporující zdraví koordinovaném SZÚ v Praze nastoupila naše škola v roce 2000 cestu podpory zdraví. V prvním čtyřletém cyklu jsme za svůj hlavní cíl považovali především naplňování zásad směřujících k pohodě prostředí, od věcného k sociálnímu a organizačnímu.
V oblasti pohody prostředí bylo naším cílem zlepšit prostředí školy z hlediska hygieny, vybavení a bezpečnosti, respektovat požadavky na optimální životosprávu, posilovat žádoucí mezilidské vztahy mezi žáky, učiteli a rodiči.
Zdokonalení materiálních podmínek bylo pro většinu  pracovníků školy  jasným úkolem, s tímto cílem se lidé celkem snadno ztotožnili. Naráželi jsme  a stále narážíme zejména „pouze“ na finanční limity. Poznali jsme ale, že mnohem těžší a náročnější je práce na dobrých vztazích, komunikaci a klimatu školy.
Období 2. cyklu trvání projektu (2004 – 2008) jsme logicky zaměřili v souladu s požadavky doby na tvorbu školního vzdělávacího programu a činnosti s tím související.
Cílem zdravého učení bylo podporovat smysluplnost všech činností, dbát na individuální přiměřenost, poskytovat častou zpětnou vazbu, vést ke spolupráci, podporovat přiměřené sebevědomí. Nejvýraznějším projevem v této oblasti je zařazení projektového vyučování jako nedílné součásti výchovně vzdělávacího procesu, používání moderních vyučovacích metod a pomůcek, péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami.
Třetí součástí podpory zdraví je i otevřené partnerství, které  mělo v mikroklimatu školy připravit děti na „dospělý“ život ve společnosti. Snažili jsme se o skutečné otevření školy městu, o zapojení do širšího společenství akcemi pro veřejnost, vytvářením a dodržováním školních tradic. Především jsme  informovali o své práci, medializovali naši činnost, ať už články v regionálním tisku, vydáváním vlastního školního časopisu a zpravodaje, či tvorbou  www stránek.  Představu školy jako modelu demokratické společnosti jsme naplňovali fungováním žákovského parlamentu sestaveného  ze zástupců tříd.

PLÁN NA PRVNÍ DNY ŠKOLNÍ DOCHÁZKY PRO PRVŇÁČKY

Podrobné informace naleznete zde...

INFORMACE O ADAPTAČNÍM KURZU PRO ŽÁKY BUDOUCÍCH 6. ročníků v září 2017

Bližjší informace naleznete ZDE...