Láska a chemie mají víc společného, než by se na první pohled mohlo zdát. V rámci valentýnského týdne jsme se rozhodli propojit vědu s kreativitou a připravit tematickou nástěnku, kterou vytvořili sami žáci.
Žáci 9. ročníků měli za úkol vizuálně zpracovat informace o „chemii lásky“ – oxytocinu, dopaminu a endorfinu, tedy látkách, které ovlivňují naše pocity štěstí a zamilovanosti.
Naše valentýnská chemická nástěnka nyní zdobí učebnu chemie a přináší nejen estetický zážitek, ale i zajímavé poznatky o tom, jak funguje chemie lásky. Žáci se dozvěděli mnoho zajímvého, ale také ukázali svou kreativitu a týmovou spolupráci.
Spojení vědy a umění se opět osvědčilo – chemie může být nejen zajímavá, ale i krásná!
Výuka literatury v 9. D
Třída 9. D v rámci hodin literatury tvořila po vzoru Jiřího Koláře, básníka, autora experimentální a vizuální poezie, umělce 20. století.
Výuka fyziky v 6. A a 6. C - těžiště
Pracovní vyučování u dívek 9. tříd
Chcete si naplánovat den, prázdniny, dovolenou nebo jen tak odškrtávat uběhlý čas? Obraťte se na žákyně 9. A, B a ony vám vytvoří originální plánovač. Nebo vám vytvoří deníky, které nikde nekoupíte.
Literatura v 9. C
Jak by vypadaly profily na instagramu, kdyby jej užívali Karel Čapek, William Shakespeare či Jan Amos Komenský? To měli za úkol žáci 9. C během výuky literatury.
Občanská výchova - seznámení s činností městského úřadu
Žáci 6. C a 6. D byli v listopadu na návštěvě Městského úřadu Poděbrady. Seznámili se s jeho činností. Vyzkoušeli hlasovací systém a pan místostarosta PhDr. Ladislav Langr poskytl vyčerpávající odpovědi na zvídavé otázky ohledně historie města či plánů do budoucna. Foto žáci 6. D.
Hodiny matematiky v 6. B a 6. D - Jednotky obsahu
Pomocí doma vyrobených metrů čtverečních žáci ověřili přesnost svých odhadů a procvičili vzorce při výpočtech. Dále otestovali své znalosti převodů jednotek a dokázali správnost převodu z m2 na dm2.
Pracovní činnosti u dívek v 7. třídě
Žáci 6. B a sametová revoluce o informatice
Výuka fyziky v 6. třídách - tření
V 6. D a 6. B si žáci na jednoduchých pokusech ověřili, zda funguje teorie v praxi. A seznámili se s využitím tření v reálných situacích.
Výchova pro život v 6. třídách - téma UČENÍ
Přírodopis v 9. třídách - laboratorní práce
Výuka genetiky
Žáci devátého ročníku v hodinách přírodopisu prováděli laboratorní práce z oblasti genetiky. Ve skupinách zkoumali četnost zděděných a získaných znaků ve třídě, například schopnost srolovat jazyk nebo barvoslepost, a vytvářeli grafická znázornění výsledků. Dalším úkolem byla izolace DNA z ovoce, kde si žáci prakticky vyzkoušeli postup izolace genetického materiálu. Tato aktivita podpořila jejich spolupráci a schopnost rozdělit si úkoly, což vedlo k efektivnímu dosažení výsledků. Celý projekt jim umožnil lépe pochopit základy genetiky a propojit teorii s praxí.